Coraz więcej jest mass media (telefon, tablet, komputer i wszelkie rodzaje nośników elektronicznych), które zastępują naszym dzieciom czas, łamią stereotypy naszych dawnych zabaw.                                                                  

Czas jest nieodzownym programem rzutującym w tym szalonym pędzący świecie. Zabawy i ruch jest nośnikiem działań wyobraźni twórczej oraz radości dzieci. Od najmłodszym lat to my nadajemy naszym dzieciom wartości, uczą się jakie przypisują im dorośli. Dzieci mają nieskończona wyobraźnię, która jest spontanicznym ich zachowaniem. W tamtych czasach to lalka czy miś był zabawką. Wybór zabawek był mocno ograniczony, więc dzieci same wymyślały sobie zabawy. Niezwykle ważną funkcje odgrywają zabawki interaktywne. Przykładem może być, która  możemy stworzyć sami :tablice manipulacyjne      ( na rzepy, lusterka).

Wróćmy do naszych dawniejszych czasów i stwórzmy  z naszym dziećmi zabawy. Warto!

Oto kilka przykładów:

,I. ,,Klasy”-do tej zabawy potrzebujemy kredy i kamyka. Rysujemy na betonie lub asfalcie kwadraty od 1 do 6 z nadanymi numerami (można dorysować więcej). Nad polem numer 6 dorysowujemy spore koło, dzielimy kreską pionową i nadajemy numer 7 i 8. Zasady drodzy rodzice znacie

II. ,,Malowanie na folii spożywczej”

Dzieci uwielbiają malować, stwórzmy im stanowisko twórczej i nieskończonej wyobraźni. W każdym domu znajdziemy folie spożywczą, którą rozciągamy wokół nóżek stołu. Potrzebne będą farby i pędzle. Jeśli nie posiadamy farby to robimy ją sami. Do tego potrzebne są:

– mąka

–  barwniki spożywcze

– woda

Najlepsze na koniec: latarka do uzyskania światełek 

III., Książeczka edukacyjna czyli odpowiednik zielnika.

Potrzebujemy kilka czystych kartek A4 , dziurkacz jeśli nie mamy dziurkujemy nożyczkami, sznurek lub wstążka. Nasze dzieci każdego dnia coś zbierają lub znajdują. 

IV. ,,Gra planszowa” 

Potrzebujemy:

– duża kartka, mogą być A4 sklejamy taśmą. Na kartce odrysowujemy kredką obręb szklaneczki jako pole i tworzymy węża. Każda gra ma swoje reguły. Co trzecie lub czwarte pole nadajemy zadanie, które dany uczestnik wykona. Możemy przepisać dana czynność. 

V.,, Zakręcony naszyjnik” – cos dla każdego

Potrzebujemy słomkę i temperówkę. Wkładamy słomkę do temperówki i temperujemy. Oto powstaje sprężyna. Przykładamy dwa końce i splatamy. Do pary robimy bransoletkę.

VI.,, Domowa ciastolina”

Składniki potrzebne do wykonania ciastoliny:

  1. 2 szklanki mąki pszennej.
  2. 1 szklanki soli.
  3. 2 szklanki wody.
  4. 2 łyżki oleju.
  5. 2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Zapraszamy do prostych ale bardzo ciekawych i uczących zajęć w wolnym czasie. Są to proste zabawy ale dające możliwość rozwijania się dzieci w różnych płaszczyznach. 

Wpis od Przedszkole i Żłobek Norlandia Borowa